Erasmus





PROCEDURĂ SELECȚIE PARTICIPANȚI
Nr. referință proiect: 2015-1-RO01-KA101-014561
MOTIVÂND, PROGRESĂM!

  • Prezentarea proiectului

Proiectul „Motivând, progresăm!” a luat naștere din necesitatea realizării țintelor Planului de Dezvoltare a Instituției, din necesitatea de a realiza dimensiunea europeană a educației, de a exploata oportunitățile de atragere a resurselor extrabugetare prin derularea unor proiecte cu finanțare comunitară, de a dezvolta competențe cheie ale Uniunii Europene și de a crește motivația elevilor pentru propria formare și implicare în comunitatea din care fac parte.
Prin participarea la acest proiect beneficiarii își vor putea îmbunătăți/dezvolta următoarele competențe în termeni de cunoştinţe,  abilități și atitudini/comportamente:
- cunoştinţe despre modalităţile de realizare a interconexiunilor dintre educația formală și non-formală, formarea profesională și piața forței de muncă;
- cunoştinţe lingvistice, prin trecerea la un nivel superior de competență;
- cunoştinţe privind practicile, politicile și sistemele de educație  şi formare din alte țări;
- abilitatea de a răspunde nevoilor elevilor, promovând activități centrate pe elev;
- abilităţi de a organiza lecţii utilizând metode nonformale;
- abilităţi de relaționare cu elevii, părinţi şi alte cadre didactice;
- atitudini pozitive privitoare la diversitatea socială, lingvistică și culturală;
- declanșarea unor schimbări în ceea ce privește modernizarea și deschiderea internațională în cadrul organizațiilor lor din domeniul educației;
- participarea mai activă în comunitate;
- atitudinea pozitivă față de proiectul european și de valorile UE;
- creșterea motivației și a satisfacției în activitatea de zi cu zi.
La întoarcerea din mobilitate, competențele dezvoltate de către participanți vor fi valorificate și prin susținerea unor lecții demonstrative în care se vor aplica metode și instrumente folosite la curs, astfel încât personalul didactic, reprezentanți ai comunității locale, elevi și părinți, să fie formați împreună pentru dezvoltarea cometențelor și/sau formarea de noi competențe.
Grupul țintă al acestui proiect este constituit din cadre didactice (educatoare, învăţătoare şi profesori), care funcționează la Școala Gimnazială „Lazăr Tâmpa” Almaş, după cum urmează:

  • Cel putin 1 educatoare;
  • Cel putin 1 învăţătoare;
  • 6 profesori de specialitate care predau la ciclul gimnazial/primar. 

Mobilitățile se vor derula pe parcursul a 9 zile, astfel:

  • 14 aprilie – 23 aprilie 2016 – FLUX 1;
  • 14 aprilie – 23 aprilie 2017 – FLUX 2.

Cursurile se vor desfășura în Portugalia prin Asociația Dominou, deoarece Portugalia este recunoscută în domeniul educației prin calitatea programelor de formare furnizate.
Prin derularea acestui proiect se urmărește atingerea următoarelor obiective:
- Dobândirea experienței în implementarea proiectelor de colaborare și cooperare europeană de către cel puțin 8 cadre didactice din școală până în 31.05.2017
- Creșterea competențelor lingvistice ale celor 8 cadre didactice implicate în proiect prin trecerea la un nivel superior de competență lingvistică până în 31.05.2017
-  Creșterea motivației elevilor prin formarea, până în 31.05.2017, a cel puțin 8 cadre didactice pentru a utiliza metode ale educației nonformale în activitățile formale
Unul dintre beneficiile acestui proiect este reprezentat de faptul că Școala Gimnazială „Lazăr Tâmpa” Almaș va promova o largă dimensiune europeană a educației ce se va reflecta în promovarea și însușirea valorilor europene și dezvoltarea fiecărui individ în parte pentru a putea îndeplini anumite responsabilităţi în variatele contexte sociale în care acesta va fi pus.
În evaluarea atingerii obiectivelor/rezultatelor se va ține seama de recomandările ANPCDEFP. Astfel la evaluarea participanților vor participa directorul instituției, coordonatorul de proiect, toți profesorii școlii precum și 50% din numărul elevilor. Se vor folosi ca instrumente de evaluare calitativă:
1. Chestionar pentru evaluarea nivelului de satisfacție.
2. Asistențe și interasistențe la activitățile didactice pentru evaluarea nivelului de dezvoltare a competențelor.
Pentru evaluarea cantitativă, pe parcursul primului an de la desfășurarea mobilității, fiecare participant la stagiu va avea de demonstrat și aplicat în activitatea sa că utilizează rezultatele obținute ca urmare a participării la acest stagiu. Acest lucru se va putea urmări în rapoartele de activitate din cadrul comisiilor metodice, la sfârșitul fiecărui semestru.

Rezultate așteptate:
- 8 participanți la mobilitate, în două fluxuri egale, cu competențe dezvoltate în domeniul lingvistic și de motivare a elevilor si cu competențe sociale dezvoltate;
- o activitate/săptămână/participant, până la sfârșitul anului școlar, reproiectată și desfășurată;
- câte un parteneriat pe an încheiat cu alte instituții, după întoarcerea din mobilitate;
- 100 pliante și afișe;
- 2 prezentări PPT care vor conține obiectivele proiectului, scopul, rezultate (anticipate și obținute), organizațiile implicate, participanți, activități (prevăzute și desfășurate), imagini din perioada mobilității;
- 3 articole în presă;
- pagină de facebook actualizată;
- 1 ghid de metode nonformale.

 

  • Criteriile de selecție impuse de acest proiect sunt:

Selecția participanţilor se va face conform următoarelor criterii de selecție:
- Calitatea de cadru didactic în unitatea de învăţământ;
- Competențe lingvistice – Comunicare în limba engleză - minim nivelul de competenţă A2
- Competențe I.T. – Word, Power Point, Internet, e-mail.
- Gradul de motivare pentru participarea la proiect

  • Selecția participanților se va realiza în două etape:

1)  Evaluarea dosarelor de candidatură (C.V - Europass, Pașaport lingvistic, scrisoare de intenție, copie după C.I, portofoliu personal); admis/respins
2) - Interviu motivațional în limba engleză – corelarea nevoii de dezvoltare profesională cu responsabilitățile din proiect- 30 puncte
- Proba practică IT- 30 puncte
- Interviu motivațional în limba română- 30 puncte
Se acordă din oficiu 10 puncte.

  • Înscrierea:

Cei interesați să participe la selecție își vor depune  dosarul de candidatură ce va cuprinde documentele mai sus menționate la secretariatul Școlii Gimnaziale „Lazăr Tâmpa” Almaș, în perioada 09-13 noiembrie 2015, între orele 12:00-14:00. Nu se vor primi dosare fără OPIS.

  • Evaluarea:

Evaluarea candidaților se va realiza de către comisia de selecție, numită  de către Consiliul de administraţie al şcolii, după cum urmează:
1. Evaluarea dosarelor de candidatură: 16-19 noiembrie 2015;
2. Anunțare candidați admiși în urma evaluării portofoliilor: 19 noiembrie 2015;
3. Candidații admiși în urma evaluării portofoliilor vor susține proba practică IT și interviul în limba engleză în data de 20 noiembrie 2015, începând cu ora 14.00, după o planificare afișată la avizierul școlii.
Rezultatele selecției vor fi afișate în data de 20 noiembrie 2015, la avizierul școlii. Nu se admit contestații.
Obs. Evaluarea candidaților se va realiza în baza Grilei de evaluare din Anexa 1 și al Ghidului structurat pentru intervievarea participanților la procesul de selecție din Anexa 2.
Almas,                                                                          Responsabil proiect,
03.11.2015                                                                   Prof. Talida Pop

 

ANEXA 1

GRILA DE EVALUARE

Nr. crt.

Criteriu

Punctaj

1.

Dosar de candidatură

30p

  • Curriculum Vitae (model Europass https://europass.cedefop.europa.eu/en/documents/curriculum-vitae)

 

10p

  • Scrisoare de intenție

NOTĂ: Se acordă punctajul maxim dacă se regăsesc în scrisoare:

  • Justificarea privind felul în care acest proiect duce la creșterea competențelor profesionale individuale;
  • Impactul acestui proiect asupra dezvoltării profesionale.*

10p

  • Domeniul de activitate: cadru didactic la Școala Gimnazială „Lazăr Tâmpa” Almaș

10p

2.

Comunicare în limba străină (limba engleză)**

30p

3.

Conoștințe de operare PC

30p

  • Microsoft word

10p

  • Microsoft power point

10p

  • Internet

5p

  • E-mail

5p

Din oficiu

10p

Punctaj maxim

100p

  • NOTĂ:

*   Candidatul va studia proiectul iar în scrisoarea de intenție va justifica în ce măsură participarea la proiect va avea impact asupra elevilor, cadrelor didactice și a unităților școlare în care funcționează;
**     Necunoașterea limbii de comunicare în cadrul proiectului este considerată eliminatorie.

ANEXA 2

Ghid structurat pentru intervievarea participanților la procesul de selecție al proiectului 2015-1-RO01-KA101-014561
MOTIVÂND, PROGRESĂM!

Nr. crt.

Întrebare

Punctaj

1.

Prezentare generală a candidatului- activități, realizări școlare și extrașcolare, interese profesionale

5 puncte

2.

De ce doriți să participați la proiectul 2015-1-RO01-KA101-014561, MOTIVÂND, PROGRESĂM!

5 puncte

3.

Care vă sunt așteptările cu prvire la mobilitatea din Portugalia?

5 puncte

4.

Cum vă veți pregăti pentru participarea la mobilitate?

5 puncte

5.

Care sunt activitățile ce le veți desfășura la întoarcerea din mobilitate?

5 puncte

6.

Ce efect va avea mobilitatea asupra dezvoltării personale și profesionale?

5 puncte

TOTAL

30 puncte

 

 

 

 

OPIS PORTOFOLIU

pentru selecție în vederea participării la mobilitate în cadrul proiectului
2015-1-RO01-KA101-014561
MOTIVÂND, PROGRESĂM!

DOCUMENTUL

A.

CERERE

B.

SCRISOARE DE INTENȚIE

C.

COPIE CARTE DE IDENTITATE

D.

CURRICULUM VITAE EUROPASS

E.

DOCUMENTE- ABILITĂȚI IT

F.

DOCUMENTE- ABILITĂȚI LINGVISTICE

G.

DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE A CANDIDATULUI PRIVIND PARTICIPAREA/ NEPARTICIPAREA ACESTUIA ÎN ALTE PROIECTE DE MOBILITĂȚI ÎN CADRUL PROGRAMULUI ERASMUS+






REPARTIZAREA PARTICIPANȚILOR DIN GRUPUL ȚINTĂ/CURSURI
FLUXUL 1 – 15-23.04.2016

NR CRT.

NUME ȘI PRENUME PARTICIPANT

DENUMIRE CURS

DURATA
(zile curs)

LOCUL DE DESFĂȘURARE

FURNIZORUL DE FORMARE

1.

CRIȘAN CRISTINA-LUCIA

Spice up formal education!

9

Caldas da Rainha, Portugal

ASSOCIAÇO EDU2GROW

2.

DRONCA ALIN-ADRIAN

Vitamin C boosts education!

9

Caldas da Rainha, Portugal

ASSOCIAÇO EDU2GROW

3.

SLEV IOAN

Vitamin C boosts education!

9

Caldas da Rainha, Portugal

ASSOCIAÇO EDU2GROW

4.

POP TALIDA

Spice up formal education!

9

Caldas da Rainha, Portugal

ASSOCIAÇO EDU2GROW

                         Manager proiect,                                                               Responsabil promovare și diseminare proiect,
 Prof. Talida Pop                                                             Prof. Mariana Stein

Director,
Prof. Mariana Stein






Tabel nominal cu rezultatele finale la concursul de selecție în cadrul proiectului Erasmus + KA1
MOTIVÂND, PROGRESĂM!
Nr. referință proiect: 2015-1-RO01-KA101-01456

Tabel nominal cu rezultatele finale la concursul de selecție în cadrul proiectului Erasmus + KA1
MOTIVÂND, PROGRESĂM!
Nr. referință proiect:  2015-1-RO01-KA101-01456

 

NR. CRT

NUME ȘI PRENUME CANDIDAT

SPECIALITATEA

REZULTAT
ADMIS/RESPINS/REZERVĂ

1.

CRIȘAN CRISTINA LUCIA

LB. ROMÂNĂ

ADMIS

2.

DRONCA ALIN-ADRIAN

ED. FIZICĂ ȘI SPORT

ADMIS

3.

GALEA ANCA

EDUCATOR

ADMIS

4.

GHEORGHE ANDREIA

ÎNVĂȚĂTOR

ADMIS

5.

MERCEA DANIEL-MIREL

MATEMATICĂ

ADMIS

6.

POP TALIDA

LB. ENGLEZĂ-
LB. FRANCEZĂ

ADMIS

7.

SLEV IOAN

RELIGIE

REZERVĂ

8.

STEIN MARIANA

FIZICĂ

ADMIS

9.

VESA RAFILA

ÎNVĂȚĂTOR

ADMIS

                  Manager proiect,                                                          Responsabil promovare și diseminare proiect,
                     Prof. Talida Pop                                                                  Prof. Mariana Stein

Director,
Prof. Mariana Stein













TPROIECT Erasmus + Actiunea Cheie 1 - Proiecte de mobilitate. Domeniul- Formare Profesională
Nr. referință proiect: 2015-1-RO01-KA101-014561
Titlul proiectului: Motivând, progresăm !

Școala Gimnazială „Lazăr Tâmpa” din Almaș, jud Arad, implementează din 1 iunie 2015 proiectul cu titlul „Motivând, progresăm!”, proiect ce are ca principale obiective următoarele aspecte:
Grupul ţintă al acestui proiect este constituit din cadre didactice ale Școlii Gimnaziale „Lazăr Tâmpa”, implicațe în activitatea formală, nonformală și informală, interesațe de dezvoltarea unui mediu intercultural și creativ în instituția în care activează şi preocupaţe de propria dezvoltare personală şi profesională.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea competențelor cheie ale Uniunii Europene și de a creșterea motivației elevilor pentru propria formare și implicare în comunitatea din care fac parte.
Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt:
- Dobândirea experienței în implementarea proiectelor de colaborare și cooperare europeană de către cel puțin 8 cadre didactice din școală până în septembrie 2017
- Creșterea competențelor lingvistice ale celor 8 cadre didactice implicate în proiect prin trecerea la un nivel superior de competență lingvistică până în septembrie 2017
-  Creșterea motivației elevilor prin formarea, până în septembrie 2017, a cel puțin 8 cadre didactice pentru a utiliza metode ale educației nonformale în activitățile formale.

 

Impactul asupra beneficiarilor (direcți și indirecți) :
- accesul la o gamă variată de materiale şi metode de predare/învăţare
- promovarea dimensiunii europene/internaţionale în activitatea instituţiei din care fac parte
- creșterea motivației în scopul îmbunătățirii rezultatelor școlare (statistici la sf anului şcolar)
- lărgirea cunoştinţelor despre alte ţări/culturi, depășirea barierelor culturale, promovarea valorilor europene ca : libertatea, toleranța, democrația, egalitatea, etc.
- motivarea de a participa în viitor şi la alte activităţi de formare prin nr de participări la alte cursuri
- creșterea motivației de a participa în viitor  la schimburi de bune practici cu elevi ai unor școli din UE
- creșterea implicării active în comunitate și în activități de voluntariat
- dezvoltarea personală și învățarea pe tot parcursul vieții.
Așadar, implementând acest proiect, Școala Gimnazială „Lazăr Tâmpa” Almaș va promova o largă dimensiune europeană a educației ce se va reflecta în promovarea și însușirea valorilor europene și dezvoltarea fiecărui individ în parte pentru a putea îndeplini anumite responsabilităţi în variatele contexte sociale în care acesta va fi pus.
Nu în ultimul rând, ţinem să precizăm faptul că proiectul nu este un experiment. Echipa de implementare este interesată ca proiectul să funcţioneze optim, în mod firesc tot în beneficiul cadrelor didactice implicare şi a elevilor, pentru a putea oferi prin succesul acestuia posibilitatea aplicării şi pentru alte proiecte europene cu scopul de a furniza şi alte oportunităţi de împlinire a aspiraţiilor lor.

 

Director,
Prof. Mariana Stein

 

            Manager proiect,                              Responsabil promovare și diseminare proiect,
            Prof. Talida Pop                                          Prof. Mariana Stein